OMNI - An apology from GateFans...and from me personally! Also, some clarification for all members a

Overmind One

GateFans Gatemaster
Staff member
Okay, over the past three weeks or so, there has been a fairly visible feud going between (yes, naming names here), Rac80 and OMNI. It has gotten heated, and there has been name calling from both OMNI and Rac80. We love you both, but it was not handled as efficiently as it could have been and for this I will personally take responsibility. Having a Council does not mean that I can hide behind it when difficult decisions need to be made.

First, I want to apologize to OMNI for his posts being censored in Flame Hell.

Flame Hell is UNCENSORED with regard to profanity. However, visual or photographic material still falls under the CCPG. The word "shit" is not considered profanity at GateFans and is allowed sitewide. However, context of words will be considered, especially when these words are joined in such a way and hurled at another member as to become an attack. Some of OMNI's posts were censored for the word "shit" and he felt in effect "singled out" which he evidently was. For that, I apologize personally (for not seeing it first), and then for the Council for not weighing the scales evenly. All such feuds in the future will be restricted to Flame Hell where THEY ARE ALLOWED. However, they will be restricted to a single thread if they are flame wars. Either opponent can "opt out" of the thread. Chasing the opponent or bleeding the feud into the chat or other areas of the site is not allowed. BAITING is not allowed, and is considered a form of harassment (CCPG #3)

NOTE: I also apologize to Rac80 for not responding to the posts she reported when this first started. If I had responded then, the rest might have been averted. As a result, Rac80 withstood several abusive rants. However, it would be unfair to say that she did not INCITE some of them. :icon_e_wink:

Second, I want to apologize to the Council for not sitting in my seat when decisions became uncomfortable. Much of this issue comes from not having defined what is what. Our CCPG is awesome, and it works very well in the Open Forums. But the clarification of what can be said and done has several nuances which are not explicitly defined. The use of a new slang (vulgar) term which comes into use will not be in the censor. A new way of indirectly attacking, selling, revealing, harassing can skirt the definition of parts of the CCPG without violating them. Its tough! But I tried to duck and cover when these two started going at it, because I did not want to take a side and I have not.

I think these apologies were deserved. Especially when I realize thata much of the "behaviors" we have seen from OMNI the past couple of weeks was actually a direct result of me NOT taking action, and allowing the feud to continue on both sides. Not being there for the Council and hoping it would solve it for me did not work. :redface:

Anyway, it looks like we have come to some sort of peace.

Overmind One
 

Rac80

The Belle of the Ball
.
 
G

Graybrew1

Guest
Nobody can deny that when this started it was not one sided. My questions stands.....what is the rule for FH??? Can you flame at somebody there or not?
 

shavedape

Well Known GateFan
To restore order OM1 you'll have to sacrifice one of the Council. A public execution is the only way to quell the riots and prove to the peasants that these reforms are sincere. It's what Ivan the Terrible would have done. Be like Ivan. Mercy is for the weak.

:rononwraith:
 

Overmind One

GateFans Gatemaster
Staff member
Nobody can deny that when this started it was not one sided. My questions stands.....what is the rule for FH??? Can you flame at somebody there or not?

No comment on the start of the issue, since I was not here when it started. But to answer the question: YES, you can flame people in Flame Hell. But the nature of the flaming determines how it will go. Personal flame wars like the one between these two will be allowed ONLY in Flame Hell, and will be restricted to a single thread. To quote from the OP:

"All such feuds in the future will be restricted to Flame Hell where THEY ARE ALLOWED. However, they will be restricted to a single thread if they are flame wars. Either opponent can "opt out" of the thread. Chasing the opponent or bleeding the feud into the chat or other areas of the site is not allowed. BAITING is not allowed, and is considered a form of harassment (CCPG #3)"

So, YES.

But the following from thread to thread, into chat and into other forums and even into other threads in Flame Hell will not be allowed. This includes baiting comments that are obviously veiled attacks. But If you can think of a more fair or efficient idea, I think it should be looked at. :) I made this thread speaking only as an individual Council Member. But as the author of the CCPG here, I thought it should be clarified what the spirit of Flame Hell was supposed to be. It is called Flame Hell because flaming goes on there! I did not envision personal feuds going on there. So, if they come up, then they should be given their own thread in Flame Hell and either of the opponents has the choice of responding or not. Also, it wont be allowed to chase an opponent into another thread or into chat or other threads in Flame Hell with the feud. Baiting is the same as chasing to me. Purposely "pushing somebody's buttons" is an attack, even if it is not overt. It will also be considered a violation if done in a harassing fashion.

What are your thoughts?
 

Overmind One

GateFans Gatemaster
Staff member
To restore order OM1 you'll have to sacrifice one of the Council. A public execution is the only way to quell the riots and prove to the peasants that these reforms are sincere. It's what Ivan the Terrible would have done. Be like Ivan. Mercy is for the weak.

:rononwraith:

Im not really the "boss" here! The Council is the boss. But since I wrote the CCPG and I did not support it I thought I should fall on the sword for this one. You live and you learn....wait, I think I am being sacrificed in a volcano this afternoon. :icon_e_confused:
 
S

Stonelesscutter

Guest
To restore order OM1 you'll have to sacrifice one of the Council. A public execution is the only way to quell the riots and prove to the peasants that these reforms are sincere. It's what Ivan the Terrible would have done. Be like Ivan. Mercy is for the weak.

:rononwraith:


How unfortunate for you that I'm not on the council. :D
 

shavedape

Well Known GateFan
How unfortunate for you that I'm not on the council. :D

Doesn't bother me, after all, I know an angry, torch-wielding mob will descend upon your windmill at some point in the future. I will be satisfied with watching you pilloried and put on the pyre on TV. ;)
 

Rac80

The Belle of the Ball
Doesn't bother me, after all, I know an angry, torch-wielding mob will descend upon your windmill at some point in the future. I will be satisfied with watching you pilloried and put on the pyre on TV. ;)

this one:
Angry_Mob_by_Sinister_Starfeesh.gif
or this one:
191059.gif


I never noticed that stoneless limps.....
 

shavedape

Well Known GateFan
this one:
Angry_Mob_by_Sinister_Starfeesh.gif
or this one:
191059.gif


I never noticed that stoneless limps.....

He limps ever since that stint in a Turkish prison. ;)
 

shavedape

Well Known GateFan
I owe you one for busting me out.

No problem. Besides, if anyone is going to imprison you it's going to be me. There's a pecking order to these things, mate. ;)
 

shavedape

Well Known GateFan
So who's first and who's next?

Don't worry your pretty little head about these things, better that you help us hoi polloi compose a list of council members for the firing squad. Us lowly forum drones will no longer be held down by a draconian jack boot on our cyber necks! Revolution now comrade! REVOLUTION NOW!!!!!!!

:tealc-gun02:
 

shavedape

Well Known GateFan
Im not really the "boss" here! The Council is the boss. But since I wrote the CCPG and I did not support it I thought I should fall on the sword for this one. You live and you learn....wait, I think I am being sacrificed in a volcano this afternoon. :icon_e_confused:

You know OM1, if you were really sincere you would have written the apology in Swedish. Just sayin'. ;) :icon_lol:
 
S

Stonelesscutter

Guest
Okej, under de senaste tre veckorna eller så har det varit en ganska synlig fejd pågår mellan (ja, namnge namn här), Rac80 och Omni. Det har blivit uppvärmd, och det har varit namnet ringer från både Omni och Rac80. Vi älskar er båda, men det var inte hanteras så effektivt som det kunde ha varit och det är jag tar personligen ansvar. Med rådets betyder inte att jag kan gömma sig bakom den när svåra beslut måste göras.

Först vill jag be om ursäkt till OMNI för sina inlägg censureras i Flame helvetet.

Flamma Hell finns OCENSURERAD med avseende på svordomar. Men faller visuellt eller fotografiskt material fortfarande under CCPG. Ordet "skit" anses inte svordomar vid GateFans och tillåts hela platsen. Kommer dock inom ramen för ord övervägas, särskilt när dessa ord är förenade på ett sådant sätt och slungades mot en annan medlem för att bli en attack. Några av OMNI inlägg censurerades för ordet "skit" och han kände sig i själva verket "pekas ut" som han tydligen var. För detta ber jag om ursäkt personligen (för att inte se det först), och sedan för att rådet inte väga vågen jämnt. Alla sådana fejder i framtiden kommer att begränsas till Flame helvetet där de får. De kommer dock begränsas till en enda tråd om de är låga krig. Antingen motståndare kan "välja bort" av tråden. Jagar motståndaren eller blödning fejden i chat eller andra områden av webbplatsen är inte tillåtet. HETS är inte tillåtet, och anses vara en form av trakasserier (CCPG # 3)

OBS: jag också be om ursäkt till Rac80 för att inte svara på inlägg Hon rapporterade när detta började. Om jag hade svarat då kan resten ha avvärjts. Som ett resultat motstod Rac80 flera missbruk ranger. Men skulle det vara orättvist att säga att hon inte MANA några av dem.

För det andra vill jag be om ursäkt till rådet för att inte sitta i min stol när beslutet blev obehagligt. Mycket av denna fråga kommer från att inte ha definierat vad som är vad. Vår CCPG är awesome, och det fungerar mycket bra i Öppet Forum. Men klargörande av vad som kan sägas och gjort har flera nyanser som inte uttryckligen definierade. Användningen av en ny slang (vulgärt) term som kommer till användning kommer inte att vara i censuren. Ett nytt sätt att indirekt angripa, försäljning, avslöjar, trakassera kan ligga vid definition av delar av CCPG utan att kränka dem. Dess tufft! Men jag försökte ducka och täcka när dessa två började gå på det, eftersom jag inte vill ta en sida och det har jag inte.

Jag tror att dessa ursäkter var förtjänat. Speciellt när jag inser att? Mycket av "beteenden" Vi har sett från Omni de senaste veckorna var faktiskt ett direkt resultat av mig att inte vidta åtgärder, och låta fejden att fortsätta på båda sidor. Inte är där för rådet och hoppas att det skulle lösa det för mig inte fungerade.

Hur som helst ser det ut som vi har kommit till någon form av fred.

Overmind En
 

EvilSpaceAlien

Sinister Swede
Okej, under de senaste tre veckorna eller så har det varit en ganska synlig fejd pågår mellan (ja, namnge namn här), Rac80 och Omni. Det har blivit uppvärmd, och det har varit namnet ringer från både Omni och Rac80. Vi älskar er båda, men det var inte hanteras så effektivt som det kunde ha varit och det är jag tar personligen ansvar. Med rådets betyder inte att jag kan gömma sig bakom den när svåra beslut måste göras.

Först vill jag be om ursäkt till OMNI för sina inlägg censureras i Flame helvetet.

Flamma Hell finns OCENSURERAD med avseende på svordomar. Men faller visuellt eller fotografiskt material fortfarande under CCPG. Ordet "skit" anses inte svordomar vid GateFans och tillåts hela platsen. Kommer dock inom ramen för ord övervägas, särskilt när dessa ord är förenade på ett sådant sätt och slungades mot en annan medlem för att bli en attack. Några av OMNI inlägg censurerades för ordet "skit" och han kände sig i själva verket "pekas ut" som han tydligen var. För detta ber jag om ursäkt personligen (för att inte se det först), och sedan för att rådet inte väga vågen jämnt. Alla sådana fejder i framtiden kommer att begränsas till Flame helvetet där de får. De kommer dock begränsas till en enda tråd om de är låga krig. Antingen motståndare kan "välja bort" av tråden. Jagar motståndaren eller blödning fejden i chat eller andra områden av webbplatsen är inte tillåtet. HETS är inte tillåtet, och anses vara en form av trakasserier (CCPG # 3)

OBS: jag också be om ursäkt till Rac80 för att inte svara på inlägg Hon rapporterade när detta började. Om jag hade svarat då kan resten ha avvärjts. Som ett resultat motstod Rac80 flera missbruk ranger. Men skulle det vara orättvist att säga att hon inte MANA några av dem.

För det andra vill jag be om ursäkt till rådet för att inte sitta i min stol när beslutet blev obehagligt. Mycket av denna fråga kommer från att inte ha definierat vad som är vad. Vår CCPG är awesome, och det fungerar mycket bra i Öppet Forum. Men klargörande av vad som kan sägas och gjort har flera nyanser som inte uttryckligen definierade. Användningen av en ny slang (vulgärt) term som kommer till användning kommer inte att vara i censuren. Ett nytt sätt att indirekt angripa, försäljning, avslöjar, trakassera kan ligga vid definition av delar av CCPG utan att kränka dem. Dess tufft! Men jag försökte ducka och täcka när dessa två började gå på det, eftersom jag inte vill ta en sida och det har jag inte.

Jag tror att dessa ursäkter var förtjänat. Speciellt när jag inser att? Mycket av "beteenden" Vi har sett från Omni de senaste veckorna var faktiskt ett direkt resultat av mig att inte vidta åtgärder, och låta fejden att fortsätta på båda sidor. Inte är där för rådet och hoppas att det skulle lösa det för mig inte fungerade.

Hur som helst ser det ut som vi har kommit till någon form av fred.

Overmind En

Aaaand, here's a version that same translation that's actually grammatically correct (more or less).

"Okej, under de senaste tre veckorna så har en ganska synlig fejd pågått mellan (ja, jag namnger namn nu), Rac80 och Omni. Det har blivit värre och värre, med förolämpningar från både Omni och Rac80. Vi älskar er båda, men det har inte hanteras så effektivt som det hade kunnas. Att ha ett råd betyder inte att jag kan gömma mig bakom dom det när det är svåra beslut som måste göras.

Först vill jag be om ursäkt till OMNI för att hans inlägg censurerades i Flame Hell.

Flame Hell är OCENSURERAT när det gäller svordomar. Men CCPGn gäller fortfarande när det kommer till visuellt eller fotografiskt material. Ordet "skit" anses inte vara svordomar på GateFans och tillåts i hela forumet. Men sammanhanget som ordets används inom övervägs också, särskilt när dessa ord är förenade på ett sådant sätt och slungade mot en annan medlem som en attack. Några av OMNIs inlägg censurerades på grund av ordet "skit" och han kände sig som om han hade "pekats ut" som han tydligen hade blivit. För detta ber jag om ursäkt personligen (för att jag inte såg det först), och sedan från rådets håll för att dom inte vägde vågen jämnt. Alla sådana fejder i framtiden kommer att begränsas till Flame Hell där dom är tillåtna. De kommer dock begränsas till en enda tråd om de är Flame Wars vi talar om. Båda parter kan välja att inte deltå i tråden. Att jaga efter den andra parten och dra med sig fejden ut i chat eller andra områden av webbplatsen är inte tillåtet. HETS mot den andra parten är inte tillåtet, och anses vara en form av trakasserier (CCPG # 3)

OBS: jag vill också be om ursäkt till Rac80 för att jag inte har svarat på inlägg som hon rapporterade när detta började. Om jag hade svarat då så hade vi kunnat undvika resten av det som hände. Som ett resultat av detta blev Rac80 utsatt för flera nedsättande attacker. Men skulle det vara orättvist att säga att hon inte också LOCKADE FRAM några av dem.

För det andra vill jag be om ursäkt till rådet för att inte sitta i min stol när besluten blev obehagliga. Mycket i denna fråga kommer från att vi har inte definierat vad som är vad. Vår CCPG är fantastisk, och den fungerar mycket bra i det öppna forumet. Men förklaringen av vad som kan sägas och göras har många nyanser som inte är tillräckligt definierade. Användande av en ny slang (vulgär) fras kommer inte att finnas i censuren. Ett nytt sätt att indirekt angripa, försäljning, avslöjande, trakasseri kan ligga vid gränsen av delar av CCPGn utan att bryta mot dom. Det är tufft! Men jag försökte att backa undan när dessa två började med allt, eftersom jag inte vill välja en sida och det har jag inte gjort.

Jag tror att dessa ursäkter var förtjänade. Speciellt när jag inser att mycket av dom "beteenden" som vii har sett från Omni de senaste veckorna har faktiskt varit direkta resultat av att jag inte vidtog åtgärder, och lät fejden att fortsätta på båda sidor. Att inte vara där för rådet och hoppas att det skulle lösa det åt mig fungerade inte.

Hur som helst så ser det ut som vi har kommit till någon form av fred.

Overmind Ett"
 
S

Stonelesscutter

Guest
Aaaand, here's a version that same translation that's actually grammatically correct (more or less).

"Okej, under de senaste tre veckorna så har en ganska synlig fejd pågått mellan (ja, jag namnger namn nu), Rac80 och Omni. Det har blivit värre och värre, med förolämpningar från både Omni och Rac80. Vi älskar er båda, men det har inte hanteras så effektivt som det hade kunnas. Att ha ett råd betyder inte att jag kan gömma mig bakom dom det när det är svåra beslut som måste göras.

Först vill jag be om ursäkt till OMNI för att hans inlägg censurerades i Flame Hell.

Flame Hell är OCENSURERAT när det gäller svordomar. Men CCPGn gäller fortfarande när det kommer till visuellt eller fotografiskt material. Ordet "skit" anses inte vara svordomar på GateFans och tillåts i hela forumet. Men sammanhanget som ordets används inom övervägs också, särskilt när dessa ord är förenade på ett sådant sätt och slungade mot en annan medlem som en attack. Några av OMNIs inlägg censurerades på grund av ordet "skit" och han kände sig som om han hade "pekats ut" som han tydligen hade blivit. För detta ber jag om ursäkt personligen (för att jag inte såg det först), och sedan från rådets håll för att dom inte vägde vågen jämnt. Alla sådana fejder i framtiden kommer att begränsas till Flame Hell där dom är tillåtna. De kommer dock begränsas till en enda tråd om de är Flame Wars vi talar om. Båda parter kan välja att inte deltå i tråden. Att jaga efter den andra parten och dra med sig fejden ut i chat eller andra områden av webbplatsen är inte tillåtet. HETS mot den andra parten är inte tillåtet, och anses vara en form av trakasserier (CCPG # 3)

OBS: jag vill också be om ursäkt till Rac80 för att jag inte har svarat på inlägg som hon rapporterade när detta började. Om jag hade svarat då så hade vi kunnat undvika resten av det som hände. Som ett resultat av detta blev Rac80 utsatt för flera nedsättande attacker. Men skulle det vara orättvist att säga att hon inte också LOCKADE FRAM några av dem.

För det andra vill jag be om ursäkt till rådet för att inte sitta i min stol när besluten blev obehagliga. Mycket i denna fråga kommer från att vi har inte definierat vad som är vad. Vår CCPG är fantastisk, och den fungerar mycket bra i det öppna forumet. Men förklaringen av vad som kan sägas och göras har många nyanser som inte är tillräckligt definierade. Användande av en ny slang (vulgär) fras kommer inte att finnas i censuren. Ett nytt sätt att indirekt angripa, försäljning, avslöjande, trakasseri kan ligga vid gränsen av delar av CCPGn utan att bryta mot dom. Det är tufft! Men jag försökte att backa undan när dessa två började med allt, eftersom jag inte vill välja en sida och det har jag inte gjort.

Jag tror att dessa ursäkter var förtjänade. Speciellt när jag inser att mycket av dom "beteenden" som vii har sett från Omni de senaste veckorna har faktiskt varit direkta resultat av att jag inte vidtog åtgärder, och lät fejden att fortsätta på båda sidor. Att inte vara där för rådet och hoppas att det skulle lösa det åt mig fungerade inte.

Hur som helst så ser det ut som vi har kommit till någon form av fred.

Overmind Ett"

You went through all the trouble of correcting that?
 
Top